بلبرینگ

توسط
در مقالات

بلبرینگ

زمانی که پلت کار میکند تمام فشار تولید روی شفت اصلی و بلبرینگ وارد میشود پس امکان شکستن این بلبرینگ زیاد است
ولی اگر بطور متوالی بشکند علت دارد و باید علت را پیدا کنید و آنرا بصورت ریشه ای برطرف کرد

زمانی که دای گرم است و آنرا باز میکنید امکان دارد تاب بردارد و از حالت دایره کامل به حالت بیضی شکل تبدیل شود که باعث ضربه زدن به پلت و نهایتا شکستن ان می شود

یکی دیگر از علتهای شکستن شفت اصلی پلت سی پی ام ساییده شدن رینگ یا نشیمنگاه دای است.
در چنین شرایطی دای بطور کامل و محکم بسته نمیشود و در دور بالا دچار لرزش و ضربه زدن به ان شفت اصلی و در نهایت شکستن ان میگردد.

یکی دیگر از علت شکستن شفت اصلی پلت سی پی ام شل شدن مهره چکنت و واشر تایم پشت شفت است.

 

نکته

 

یک برنامه زمان بندی برای آچارکشی مهره چاکنت و واشر تایم داشته باشید.
برای جلوگیری از افتادن آهن به داخل پلت از مگنت های قوی استفاده کنید.
زمانی که میخواهید بلبرینگ نو را روی شفت قرار دهید به هیچ عنوان به ساچمه بلبرینگ ضربه نزنید،
چون کمترین ضربه به ساچمه، عمر وسیله را کم میکند

 

 

هنگام نصب بلبر ینگ بر روی شفت به جای ضربه زدن حتما آنرا گرم کنید .
زمانی که بلبرینگ را گرم میکنید انبساط پیدا کرده و براحتی روی شفت قرار میگیرد.

با توجه به اینکه در بازار جنس تقلبی زیاد است از مراکز مطمئن خرید کنید.

در هنگام خرید بلبرینگ فقط شماره ان مهم نیست به پسوند آن نیز دقت کنید.

موقع تعویض رولر و بستن آن دقت کنید تا بصورت صحیح و کامل سر جای خود قرار بگیرد.
مهره چاکنت را کامل سفت کنید بطوریکه شافت به سختی بچرخد،
بعد مهره را نصف دور باز کنید و خار خورشیدی را داخل شار مهره قرار دهید.
و اگر بیش از اندازه شل باشد،
ساچمه بلبرینگ روی کنس داخلی و بیرونی بلبرینگ قرار نمیگیرد و نیروی وارده را نمیتواند انتقال دهد و بلبرینگ میشکند.

 

آدرس: استان البرز- کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کرج هشتگرد- شهر گلسار- زیر پل عابر پیاده- گاراژ امیر- کارگاه صنعتی مهندسی البرز صنعت

این پست توصیه می شود

نظرات