بلبرینگ

توسط
در مقالات

زمانی که پلت کار میکند تمام فشار تولید روی شفت اصلی و بلبرینگ وارد میشود پس امکان شکستن این بلبرینگ زیاد است ولی اگر بطور متوالی بشکند علت دارد و باید علت را پیدا کنید و آنرا بصورت ریشه ای برطرف کرد

زمانی که دای گرم است و آنرا باز میکنید امکان دارد تاب بردارد و از حالت دایره کامل به حالت بیضی شکل تبدیل شود که باعث ضربه زدن به پلت و نهایتا شکستن بلبرینگ می شود

یکی دیگر از علتهای شکستن بلبرینگ شفت اصلی پلت سی پی ام ساییده شدن رینگ یا نشیمنگاه دای است. در چنین شرایطی دای بطور کامل و محکم بسته نمیشود و در دور بالا دچار لرزش و ضربه زدن به بلبرینگ شفت اصلی و در نهایت شکستن بلبرینگ میگردد.

یکی دیگر از علت شکستن بلبرینگ شفت اصلی پلت سی پی ام شل شدن مهره چکنت و واشر تایم پشت شفت است.

نکته: یک برنامه زمان بندی برای آچارکشی مهره چاکنت و واشر تایم داشته باشید.

یکی دیگر از علتهای شکستن بلبرینگ شفت اصلی پلت سی پی ام افتادن آهن یا جسم خارجی دیگر به داخل پلت است.

زمانی جسم خارجی داخل پلت می افتد به دای و رولر ضربه میزند و نهایتا این ضربه به بلبرینگ شفت اصلی وارد شده و باعث شکستن آن میشود.

نکته : برای جلوگیری از افتادن آهن به داخل پلت از مگنت های قوی استفاده کنید.

نکته : زمانی که میخواهید بلبرینگ نو را روی شفت قرار دهید به هیچ عنوان به ساچمه بلبرینگ ضربه نزنید، چون کمترین ضربه به ساچمه، عمر بلبرینگ را کم میکند

هنگام نصب بلبرینگ بر روی شفت به جای ضربه زدن حتما آنرا گرم کنید .

زمانی که بلبرینگ را گرم میکنید انبساط پیدا کرده و براحتی روی شفت قرار میگیرد.

نکته : توجه کنید بلبرینگ را با شعله مستقیم گرم نکنید زیرا باعث سوختن و آسیب دیدن آن می شود

یکی دیگر از علتهای شکستن بلبرینگ شفت اصلی پلت سی پی ام، استفاده نکردن از بلبرینگ مناسب است .

با توجه به اینکه در بازار جنس تقلبی زیاد است از مراکز مطمئن خرید کنید.

در هنگام خرید بلبرینگ فقط شماره بلبرینگ مهم نیست به پسوند آن نیز دقت کنید.

با توجه به گرم بودن محل قرار گیری بلبرینگ . از بلبرینگ با لقی بالا استفاده کنید با پسوند C1 یا C2.

موقع تعویض بلبرینگ رولر و بستن آن دقت کنید که بلبرینگ بصورت صحیح و کامل سر جای خود قرار بگیرد. مهره چاکنت را کامل سفت کنید بطوریکه شافت به سختی بچرخد، بعد مهره را نصف دور باز کنید و خار خورشیدی را داخل شار مهره قرار دهید.

اگر رولر بیش از انداره سفت باشد، شفت بسختی میچرخد و باعث آسیب دیدن بلبرینگ میشود.

و اگر بیش از اندازه شل باشد، ساچمه بلبرینگ روی کنس داخلی و بیرونی بلبرینگ قرار نمیگیرد و نیروی وارده را نمیتواند انتقال دهد و بلبرینگ میشکند.

آدرس: استان البرز- کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کرج هشتگرد- شهر گلسار- زیر پل عابر پیاده- گاراژ امیر- کارگاه صنعتی مهندسی البرز صنعت

مطالب مشابه

نظرات